Blog > Komentarze do wpisu

Gdy słodycze panują nad Tobą

Jesienno-zimowy okres nie jest najlepszym dla naszego organizmu, a szczególnie dla naszej woli. Nagle rośnie nasz apetyt na słodycze i ciężkostrawne dania. Jak zahamować apetyt na słodkości? O tym w dzisiejszym poście.

Żyjemy w czasach smakowych oszustw. Jeśli ktoś spożywa smak malinowy wcale nie znaczy to, że je maliny. Idąc za tym tropem dochodzimy do wniosku, że to iż coś posiada słodki smak nie oznacza, że zawiera cukier. W natłoku tylu "oszustw" nasz organizm gubi się w tym wszystkim. Jedzenie słodyczy powoduje pobudzenie obszaru mózgu odpowiedzialnego za uczucie przyjemności i sytości, a zjedzenie czegoś co ma tylko słodki smak a nie dostarcza cukry zaburza ten mechanizm.

Używając słodzika zjadamy więcej, bo to podrażnienie naszego ośrodka sytości a nie zaspokojenie go, a dodatkowo dieta bogata w produkty typu light sprzyja rozwojowi depresji. Słodycze jemy często z powodu chęci osiągnięcia uczucia zadowolenia. Zajadamy też stres, problemy czy nudę. A w tej kwestii warto sięgnąć po ziołowe sposoby. Przykładem może być ziele dziurawca i korzeń żeń-szenia. Zwiększają one ilość serotoniny w mózgu, która zapobiega depresji. Dziurawiec sprawia także, że w naszym organizmie wzrasta poziom dopaminy - hormonu szczęścia. Podobny efekt otrzymujemy po zjedzeniu czekolady.

O dziurawcu powinny pamiętać osoby, które mają tendencję do objadania się słodyczami, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Spróbujcie zatem w chwilach kryzysu sięgnąć po herbatkę z dziurawca i jeśli Wam to nie pomoże pozwólcie sobie na dwie kostki gorzkiej czekolady ;) Efekt powinien przyjść szybko :)

wtorek, 11 grudnia 2012, monaana
Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało na jedzabyzyc@gmail.com :)

Polecane wpisy

Komentarze
2013/01/13 20:17:19
Dziurawiec. Nigdy nie słyszałam, żeby miał takie właściwości. Spróbuje na pewno, bo niestety mam ogromny problem z rezygnacją ze słodyczy.