Blog > Komentarze do wpisu

Dieta 5 czynników



Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić dietę popularną wśród gwiazd takich jak np. Natalie Portman, stworzoną przez Henry'ego Pasternaka. Skupia się ona na połączeniu odpowiedniej ilości skomponowanych posiłków i aktywności fizycznej.

Pierwszym założeniem diety jest to, że powinna ona trwać 5 tygodni. W codziennym jadłospisie powinniśmy uwzględnić 5 posiłków, a każdy posiłek powinien zawierać 5 składników odżywczych. Dopuszczalne jest 5 dni "oszustwa", a przez 5 dni w tygodniu należy ćwiczyć około 25 minut dziennie.

Dlaczego 5 posiłków dziennie? Bo taka ilość podkręci nasz metabolizm, zapewni poczucie sytości i uchroni przed podjadaniem. Posiłki powinny zawierać 5 składników odżywczych, tzn. błonnik, zdrowe tłuszcze, węglowodany o niskim IG, pełnowartościowe białko (najlepiej niskotłuszczowe) i napoje bez dodatku cukru (herbata, kawa, woda itp.) w ilości około 2 litrów dziennie. Choć dieta nie jest restrykcyjna to zakłada, że dziennie powinniśmy spożywać około 1400 kcal.
Czym są dni oszustwa? To dni, w których możemy sobie pofolgować, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku ;) Mają one na celu dać nam poczucie, że jeśli raz na jakiś czas zjemy coś bardziej kalorycznego to nic się nie stanie.
W przypadku aktywności fizycznej ważne jest to, aby nie przedobrzyć. Zbyt forsowna aktywność może spowodować, że może nam być ciężko utrzymać takie lżejsze odżywianie. Najlepiej postawić na ćwiczenie ogólnorozwojowe takie jak np. jazda na rowerze czy pływanie. Nie możemy jej jednak pominąć, gdyż jest bardzo ważnym składnikiem tego programu.

Po 5 tygodniach spokojnie można starać się wprowadzać inne produkty, możemy też potraktować ten program jako drogę do lepszego i bardziej świadomego odżywiania. Według autora diety spadek wagi po zakończeniu programu może wynieść nawet 7 kg bez efektu jojo. Czego zatem chcieć więcej :) Pasternak daje nam przepis na całkiem przyjemne zrzucenie nadprogramowych kilogramów wraz z poprawą nastroju i bez ubocznych efektów zagrażających naszemu zdrowiu :)

Przykładowy jadłospis:
Śniadanie: Jajecznica z 5 białek, pomidorów i chudej wędliny (2-3 plasterki)
II Śniadanie: Serek wiejski (ok. 150 g), jabłko
Obiad: Sałatka z gotowanego mięsa drobiowego (100g), pomidorów, 3 jaj, cebulki i świeżych ziół, z dodatkiem 2 łyżek oliwy z oliwek
Podwieczorek: koktajl z owoców sezonowych lub mrożonych
Kolacja: Łosoś pieczony na grillu ( 150 g),  kalafior gotowany na parze, sałatka z pomidorów, 50 g pełnoziarnistego ryżu

Ocena 9/10

piątek, 19 kwietnia 2013, monaana
Jeśli macie jakieś pytania albo chcecie rozpocząć współpracę, piszcie śmiało na dietetyk.m.przeslakowska@gmail.com :)

Polecane wpisy